نوشته شده توسط : امین

1.     جهت ایجاد لایه زیرین مستحکم ، یک لایه ملات نیمه خشک در سطح مورد نظر به ضخامت مورد نیاز پهن نمائید تا زیر سازی محل نصب با تراکم کافی انجام شود.

2.     روی سطح بتن پهن شده را با استفاده از دوغاب پودر سنگ و سیمان با نسبت 1:2 به ضخامت 2 الی 5 میلیمتر  بپاشید تا لایه ای از دوغاب روی سطح بتن نیمه خشک ایجاد گردد.

توجه: جهت چسبندگی بیشتر در این اضافه کردن چسب های مخصوص در دوغاب سیمان نیز توصیه می گردد.

3.     موزائیک و یا کفپوش مورد نظر را در کنار یکدیگر به اندازه یک متر مربع بچینید. چنانچه سنگ مصنوعی در محوطه باز و یا با سطح زیاد مورد استفاده است ، باید درز انبساط در هر 5 متر به اندازه یک سانتی متر ایجاد گردد و درز ایجاد شده با چسب های سلیکونی ( چسب آکواریوم ) و یا در صورت درزهای یکنواخت فاصله یک تا دو میلیمتر بین موزائیک ها ایجاد نمائید.

4.     توسط چکش پلاستیکی روی سطح موزائیک یا کفپوش را ضربه بزنید تا دوغاب کلیه خلل و فرج های زیر محصول را پوشانده و مازاد آن از درز بین موزائیک ها نمایان شود.

پس از سنگ مصنوعی و ریختن دوغاب تا 48 ساعت از رفت و آمد روی سمنت پلاست خودداری گردد.

5.     دوغاب بیرون زده از درزها را توسط ابر یا پارچه ، تمیز نمائید..

توجه نمائید که دوغاب کاری از روی سطح موجب کثیف شدن سطح محصولات و همچنین پر شدن درزها می گردند و بعد از خشک شدن به سختی تمیز می گردند . از ساب زدن و یا مواد اسیدی (اسید کلروهیدریک ، اسید سولفوریک و جوهر نمک) جهت تمیز کردن سطح دوغاب کاری شده جداً خودداری نمائید.

نکته: در صورتیکه دوغاب زیر محصول به اندازه کافی نبود ، بعد از اتمام کار ، بین درز موزائیک ها و کفپوش ها را با استفاده از مخلوط پودر سنگ و سیمان خشک بپوشانید تا ذرات پودر سنگ به داخل درزها نفوذ کند و با اولین رطوبت ایجاد شده سخت گردد و درزها پر شوند.

نکته: کلیه محصولات سنگ مصنوعی دارای قابلیت برش کاری و سوراخ کاری می باش

روش نصب سنگ های مصنوعی سمنت پلاست نما ، آنتیک ، بادبر ، دکوراتیو:

روش اول) روش دوغاب کاری پشت محصول : اولین روش نصب سنگ مصنوعی سمنت پلاست به روش دوغاب کاری و ریختن بتن (ملات) در پشت محصول همانند سنگ های طبیعی می باشد.

توجه: در صورت کثیف شدن سطح محصولات نما سمنت پلاست ، قبل از خشک شدن دوغاب ، سطح سنگ را توسط پارچه یا ابر نمناک تمیز نمائید

نکته: در صورت نیاز به بندکشی نشدن بین سنگ ها از ملات های رنگی و یا خمیر بند کشی بوسیله دست از جلوی سطح محصول استفاده نمائید.

این روش برای مناطق مرطوب که بارندگی در آنها زیاد است و همچنین نما های بیرون ساختمان و دیوارهای آجری بدون پوشش سیمان کاری توصیه می گردد.

روش دوم) نصب سنگ مصنوعی نما (آنتیک و بادبر) به روش چسب کاشی:

جهت نصب با این روش ابتدا باید سطح آجر و یا بلوک دیوار را با استفاده از سیمان کاری مسطح نمود ، سپس با استفاده از کاردک آجدار مخصوص نصب کاشی چسب را روی دیوار و پشت محصول بمالید و عمل نصب را با دقت انجام دهید. معمولاً با توجه به چسب مصرفی تا نیم ساعت امکان جابجایی و تغییرات می باشد . بهتر است از چسب های پودری که زمان مصرف با مقدار مشخص آب تبدیل به خمیر می شوند استفاده نمود تا بالاترین استحکام ایجاد گردد.

توجه: مناسب برای نصب سنگ در داخل ساختمان(جهت دکوراسیون و سبک بودن ساختمان) و مناطق کویری که بارندگی در آنها حداقل است.

روش سوم)نصب سنگ های دکوراتیو و آنتیک سمنت پلاست بوسیله پیچ رول پلاک

میتوان بست هایی بمنظور خشک نصب کردن (پیچ رول پلاک) بنا به درخواست مشتری روی سنگ مصنوعی نمای آنتیک سمنت پلاست در هنگام تولید ایجاد نمود تا مصرف کنندگان جهت نصب آسان و سریع و عدم کثیف شدن سطح محصول و ... از آنها استفاده نموده و به بدنه دیوار ساختمان پیچ نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

سوالی که معمولا ذهن مصرف کنندگان سنگ ساختمانی را به خود مشغول مینماید این است که چرا تولید کنندگان محترم سنگ آنتیک و دکوراتیو اعم از قیچی ، گیوتین ، سه بعدی و پازل بیشتر از سنگهای تراورتن و مرمریت جهت تولید ستفاده مینمایند در این جا دلایلی کوتاه و مختصر از ویژگیهای سنگ تراورتن را خدمت شما تقدیم مینماییم .

مقاومت قابل قبول سنگ‌هاي تراورتن

سختي كم

قابليت ساب و برش

استحكام بالا و شكل‌پذيري

بلوري بودن

چگالي زياد

زيبايي ظاهر

وجود تخلخل جهت چسبيدن كامل به ملات

سهولت دسترسي ، سنگ آنتیک

عدم امكان آلتره شده ذخايرآن

تنوع رنگ‌ها

ارزاني نسبت به ساير سنگ‌ها

عدم وجود ساختارهاي تكتونيكي به‌روي اين ذخاير به‌دليل جوان بودن آنها (كوارترنر)

شرايط استخراج ايده‌آل دارند به همين دليل اغلب با لايه‌بندي افقي، شيب كم و در نقاط كم ارتفاع و قابل دستيابي تشكيل مي‌شوند

مقاومت فشاري

جذب رطوبت

در مقابل قليايي‌ها مقاومند

سنگ آنتیک



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

در این بخش جدول مقاومت سنگ مصنوعی را می توانید مشاهده نمایید.

سنگ مصنوعی با استفاده از ترکیبات پلیمری و نانو موجب تغییر ساختار مولکولی سیمان و مواد معدنی شده ، و با توجه به انجام واکنش های پلیمریزاسیون و تشکیل شبکه زنجیره ای مستحکم در سیمان بوجود می آید اين واكنش سبب كريستاله شدن سيمان و تشكيل شبكه بلوري در آن مي شود و در نهايت محصول توليد شده به مقاومت فشاری و خمشی حدود 3 برابر بتن می رسد ، همچنین مشخصاتی همچون تراکم بافت مولکولی محصول ، پیوستگی سطحی محصول ، خاصیت آب گریزی ، افزایش چسبندگی و ... را بوجود می آورد . در چنين شرايطي از لحاظ استحکام نسبت به بسياري از سنگ مصنوعی برتری دارد.

عنوان

سمنت پلاست

سنگ طبيعي (حداقل)

مقاومت فشاري

1000-600   kg/cm2

400 -200  kg/cm2

مقاومت كششي

150-60    kg/cm2

30  kg/cm2

مقاومت سايشي

كمتر از 2/2 g/cm2

4/0  g/cm2

مقاومت دمايي

cycles 500

50 cycles

نفوذ آب

كمتر از 3%

1%-15%

دانسيته

2200   kg/m3

2700   kg/m3

 



:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

در طول سالیان اخیر تکنولوژی های متعددی برای تولید سنگ مصنوعی توسط شرکتهای مختلف در کشور ارائه شده است که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد.

با بررسی تکنولوژی های مختلف و با تکیه بر دستاوردهای فنی خود در زمینه جدیدترین قالبهای سنگ مصنوعی با کمترین هزینه و ساخت قالبهایی برای تمام عمر و بازیافت 100 درصد آن و ساخت کوچکترین سنگهای آنتیک (cm 2×2)  نوع خاصی از سنگ مصنوعی با نام آنتیک مصنوعی به صنعت ساختمان معرفی نمود .

اصول این تکنولوژی:

1- حداقل سرمايه گذاري براي ايجاد يک واحد صنعتي

2- حداقل قيمت تمام شده محصول نهايي با جدیدترین فرمولاسیون برای اولین بار در کشور

3- مصرف پايين انرژي و سوخت

4- دسترسي آسان به مواد اوليه براي تمام نقاط کشور

5- حداکثر مقاومت فيزيکي و مکانيکي محصول نهايي

6- تنوع محصولات مختلف

7- استفاده از ماشین آلات با حداقل پیچیدگی فنی و کارکرد آسان

8-ساخت قالبهایی با ویژگی های خاص

9-ساخت انواع چسبها برای نماهای مختلف

10- تبدیل کارگاههای تولید سنگ مصنوعی به آنتیک مصنوعی

و ......

با تکيه بر موارد مذکور اين شرکت مفتخر است با ارائه اين تکنولوژي تحول اساسي در صنعت سنگ مصنوعی کشور بوجود آورده باشد و با توجه به استقبال بي نظير از اين محصولات پيش بيني ميگردد سنگ آنتیک مصنوعی اِسپاس جايگزيني بسيار مناسب براي آنتیک طبیعی فعلي گردد. جهت گسترش اين صنعت در داخل کشور و کشورهاي همجوار و ايجاد واحدهاي صنعتي جديد ، اين شرکت دوره آموزش تکنولوژي و انتقال دانش فني را بصورت تئوري و عملي در (شرکت سنگ اِسپاس) برگزار مي نمايد. در اين دوره فرمولاسيون تولید سنگ ، تولید قالبها ، تولید چسبهای مخصوص ویژه آنتیک (چسب پودری و خمیری) با استحکام و ماندگاری بسیار بالا برای اولین بار در کشور به متقاضيان محترم ارائه مي گردد. بسي مايه افتخار است که اين مجموعه در اين مدت کوتاه توانسته است نقشي اينچنين پررنگ در صنعت ساختمان ايفا نمايد.



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

از آنجایی که ايران يكي از بزرگ‌ترين توليد كنندگان سنگ‌‌هاي ساختماني و تزييني در جهان مي‌باشد، توليد سنگ‌‌هاي ساختماني از مرحله استخراج از معدن تا مراحل مختلف برش و آماده‌سازي در سنگ بري‌ها، داراي ضايعاتي هستند كه از آن‌ سنگ ها مي‌توان در توليد محصولات مختلف استفاده كرد. توليد سنگ آنتیک از ضايعات سنگ تراورتن يكي از روش‌‌هاي استفاده از ضايعات سنگ می باشد.

چسبانده‌هاي سنگ‌هاي آنتيك

چسبانده‌ها داراي تركيبات ساختاري زريني هستند كه به همراه با پر كننده‌ها براي چسباندن دانه‌ها به كار مي‌روند و پس از سخت شدن، پركننده‌ها را كاملاً به هم فيكس مي‌كنند و سنگي فشرده و مقاوم را به‌وجود مي‌آورند. رايج‌ترين چسب ارگانيكي كه مورد استفاده قرار مي‌گيرد رزين پليمري غيراشباع و چسب اورتومتاليك كه رزين نيمه‌سختي با حداقل واكنش است مي‌باشد.

براي دفع ضايعات باید به نکات زیر توجه کرد:

سهولت انجام عمليات دفع ضايعات

هزينه عمليات دفع ضايعات با توجه به واحد حجم سنگ توليدي

موقعيت محلي كه براي دفع ضايعات در نظر گرفته شده است.

سرعت پر شدن محل دفع ضايعات

در معادن زيرزميني مناطقي كه كار استخراج در آن‌ها به اتمام رسيده است را مي‌توان با ضايعات پركرد

فاصله انبار ضايعات از محل كار از بابت جلوگيري از آلودگي زيست‌محيطي

تفكيك انبار ضايعات از انبار مواد معدني

احداث كارخانه بازيافت ضايعات در جوار دپوي ضايعات از نظر اصول فني و مهندسي و توجيه اقتصادي

اماكن ريختن مواد باطله بايستي در پروژه‌ها مشخص گردند.

مشكلات و معايب و نواقص فرآوري سنگ آنتیک و هم‌چنين مشكلات سنگ‌هاي آنتيك توليدي

عدم‌شناخت كافي نسبت به تكنولوژي جديد دستگاه‌هاي مورد نياز

عدم‌وجود مركز اطلاع‌رساني علمي و بازرگاني در اين زمينه

كمبود متخصصان كارآمد در بخش سنگ‌هاي آنتيك

عدم‌تخصيص اعتبار لازم

استفاده از سنگ‌هاي تراورتن و مرمريت و مرمرها در فضاي باز به‌دليل باران‌هاي اسيدي شهرهاي بزرگ مثل تهران، پس از چند سال درخشندگي، كيفيت خود را از دست داده و چهره ساختمان را كهنه‌تر نشان مي‌دهند.  پايين بودن ميزان تقاضا براي مصرف سنگ‌هاي باطله فرآوري شده را مي‌توان عامل اصلي تمايل بخش‌خصوصي به توليد اين محصول دانست.

توجيه اقتصادي سنگ آنتیک

از نظر قيمت، سنگ‌هاي آنتيك به‌مراتب قيمتي كم‌تر از سنگ‌هاي طبيعي دارند، چرا كه كارهاي دشواري كه روي سنگ طبيعي براي رساندن آن به بازار و قابل استفاده كردن آن انجام مي‌شود در مورد سنگ‌هاي آنتيك غيرضروري مي‌نمايد و داراي وزن و ضخامت كم‌تر هستند. قطعات تخت آن در مقياس مترمربع و قطعات باريك آن در مقياس متر به‌فروش مي‌رسد. سنگ‌هاي ضايعاتي به‌دست آمده به‌صورت تني فروخته مي‌شوند.

مقايسه فروش سنگ تراورتن و فروش ضايعات آن

فروش معرق

 با بررسي هزينه‌ها و درآمد حاصل از معرق توليد شده از ضايعات مي‌توان دريافت در صورتي كه اين رشته با برنامه‌ريزي و به‌صورت گسترده دنبال شود سودآور و مفيد خواهد بود.

واحدهاي كانه آرايي سيار و قيمت تمام شده

واحدهاي كانه‌آرايي سيار، قيمت تمام شده فرآوري ضايعات را كاهش مي‌دهند.

واحدهاي سنگبري كشور و سرمايه و گردش مالي

در حال حاضر حدود 5 هزار واحد سنگبري با 37 هزار ميليارد ريال سرمايه و گردش مالي 25 هزار ميليارد ريال در كشور فعال هستند. سنگ آنتیک



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

در عصر کنونی ، با توجه به رواج کالاهای نمایشی ، شرکتهایی همواره موفق خواهند بود که بصورت تک محصولی نبوده و دارای سبد کالای بزرگتر و متنوع تر باشند .

با توجه به ورود سنگ مصنوعی نوین ساختمانی و جایگزینی این محصولات جهت دکوراسیون داخل و خارج ساختمان برآنیم تا تولید انواع مختلف سنگ های مهندسی را در بازار کشور رواج دهیم

نانو گلاس آمیزه ای است از هنر ، پلیمر و مواد کانی ( معدنی ) که با تغییر ساختار خشن مواد معدنی با هنر و تکنیک های زیباشناسی ، منجر به محصولات زیبا و کاربردی میگردد

لازم به ذکر است بخشی از این تکنولوژی با ابزارهای ساده قابلیت تولید خواهند داشت و به همراه خط تولید سنگ مصنوعی به متقاضیان تکنولوژی آموزش داده خواهد شد.

بخشی دیگر از سنگ های نانو گلاس نیازمند به دستگاه های خاص می باشد ، که با توجه به میزان سرمایه گذاری متقاضی ، به ایشان پیشنهاد می گردد

 آموزش سنگ مصنوعی مهندسی نانو گلاس و انتقال تکنولوژی

مدت زمان ارائه تکنولوژی سنگ های مهندسی بین ۲ الی ۴ روز بصورت تئوری و ۲ تا ۷ روز بصورت عملی در محل اجرای پروژه می باشد .

کلیه نقشه های دستگاه و تجهیزات مورد نیاز ، نحوه چیدمان و تولید محصولات نانو گلاس ، توسط شرکت پردازشگران هونام ارائه می گردد

خدمات تامین مواد اولیه و پشتیبانی از متقاضی تکنولوژی ... از سوی شرکت پردازشگران هونام به مدت نا محدود می باشد

*** شرکت پردازشگران هونام ، ۵ درصد از فروش محصولات توسط متقاضی تکنولوژی را بعنوان حق مشارکت و مشاوره در قبال ارائه خدمات آتی دریافت میدارد ***

از جمله این محصولات ( نانو گلاس ) می توان به موارد زیر اشاره نمود

- تولید سنگهای مرمریت و گرانیت مصنوعی پلیمری جهت نصب در نما و کفپوش داخل ساختمان در رنگ بندی های متنوع

- تولید سینک های ظرفشویی و دستشویی بصورت مرمریت و گرانیت و رنگهای خاص

- تولید سنگ های اوپن با ابعاد مختلف و طرحهای متنوع

- تولید سنگ مصنوعی کابینت آشپزخانه با خاصیت ضد اسید و آنتی باکتریال با قابلیت برش و سوراخکاری مشابه MDF و همچنین با قابلیت ساب و صیقل کاری با ابزارهای سمباده لرزان و ...

- تولید دیوار ، پنل و پارتیشن های آنتیک و دکوراتیو جهت دکوراسیون داخل ساختمان و ساختمانهای اداری

- تولید کفپوش ، تایل های نورانی و انواع SMD هوشمند و غیر هوشمند جهت مصارف مختلف پیاده رو ، حیاط و نماهای ساختمان

- تولید سنگهای اوپن و کابینت دکوراتیو و نورانی



:: بازدید از این مطلب : 624
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

تشخیص بهترین نوع رزین سنگ مصنوعی

تشخیص کیفیت رزین سنگ منوعی به روش کارگاهی به شرح ذیل می باشد:

1- درصد مواد جامد پایه پلی کربوکسیلات بالا باشد

2- رنگ رزین سنگ مصنوعی  شفاف و به رنگ قهوه ای کم رنگ باشد  درصورتی که رنگ رزین تیره یا قهوه ای پررنگ باشد نشان دهنده آن است که شرکت تولید کننده جهت افزایش درصد مواد جامد به آن مواد دیگری از پایه های مختلف اضافه نموده است.

3- غلظت بالایی داشته باشد.

4- درصد مصرف آن پایین باشد

5- با یک درصد مصرف ثابت نسبت به دیگر رزین های سنگ مصنوعی بیشترین روانی را داشته باشد.

6- تاثیر منفی بر سنگ مصنوعی نگذارد.

تغییر خواص رزین سنگ مصنوعی

با اضافه نمودن بعضی از مواد شیمیایی می توان خواص رزین سنگ مصنوعی را تغییر داد. با اضافه نمودن تسریع کننده ها و یا دیرگیر کننده ها می توان زمان گیرش سیمان را تغییر داد و یا با اضافه نمودن بعضی مواد معدنی مقاومت سیمان را افزایش داد و یا جذب آب آن را کاهش داد. در کل بهتر است به رزین سنگ مصنوعی مواد شیمیایی دیگری اضافه نگردد چون بر قدرت آن اثر منفی می گذارد.



:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

روش نصب سنگ آنتیک چیست؟

1. جهت ایجاد لایه زیرین مستحکم ، یک لایه ملات نیمه خشک در سطح مورد نظر به ضخامت مورد نیاز پهن نمائید تا زیر سازی محل نصب با تراکم کافی انجام شود.

2. روی سطح بتن پهن شده را با استفاده از دوغاب پودر سنگ و سیمان با نسبت 1:2 به ضخامت 2 الی 5 میلیمتر  بپاشید تا لایه ای از دوغاب روی سطح بتن نیمه خشک ایجاد گردد.

توجه: جهت چسبندگی بیشتر در این اضافه کردن چسب های مخصوص در دوغاب سیمان نیز توصیه می گردد.

3. موزائیک و یا کفپوش مورد نظر را در کنار یکدیگر به اندازه یک متر مربع بچینید. چنانچه محصولات سمنت پلاست در محوطه باز و یا با سطح زیاد مورد استفاده است ، باید درز انبساط در هر 5 متر به اندازه یک سانتی متر ایجاد گردد و درز ایجاد شده با چسب های سلیکونی ( چسب آکواریوم ) و یا در صورت درزهای یکنواخت فاصله یک تا دو میلیمتر بین موزائیک ها ایجاد نمائید.

4. توسط چکش پلاستیکی روی سطح موزائیک یا کفپوش را ضربه بزنید تا دوغاب کلیه خلل و فرج های زیر محصول را پوشانده و مازاد آن از درز بین موزائیک ها نمایان شود. سنگ آنتیک

پس از نصب موزائیک ها و ریختن دوغاب تا 48 ساعت از رفت و آمد روی سمنت پلاست خودداری گردد.

5. دوغاب بیرون زده از درزها را توسط ابر یا پارچه ، تمیز نمائید..

توجه نمائید که دوغاب کاری از روی سطح موجب کثیف شدن سطح محصولات و همچنین پر شدن درزها می گردند و بعد از خشک شدن به سختی تمیز می گردند . از ساب زدن و یا مواد اسیدی (اسید کلروهیدریک ، اسید سولفوریک و جوهر نمک) جهت تمیز کردن سطح دوغاب کاری شده جداً خودداری نمائید.

نکته: در صورتیکه دوغاب زیر محصول به اندازه کافی نبود ، بعد از اتمام کار ، بین درز موزائیک ها و کفپوش ها را با استفاده از مخلوط پودر سنگ و سیمان خشک بپوشانید تا ذرات پودر سنگ به داخل درزها نفوذ کند و با اولین رطوبت ایجاد شده سخت گردد و درزها پر شوند.

نکته: کلیه محصولات موزائیک و کفپوش های سمنت پلاست دارای قابلیت برش کاری و سوراخ کاری می باش

روش نصب سنگ آنتیک سمنت پلاست نما ، آنتیک ، بادبر ، دکوراتیو:

محصولات نما ، دکوراتیو و بادبر سمنت پلاست را به سه شیوه میتوان نصب کرد

روش اول) روش دوغاب کاری پشت محصول : اولین روش نصب سنگ آنتیک سمنت پلاست به روش دوغاب کاری و ریختن بتن (ملات) در پشت محصول همانند سنگ انتیک می باشد.

توجه: در صورت کثیف شدن سطح محصولات نما سمنت پلاست ، قبل از خشک شدن دوغاب ، سطح سنگ را توسط پارچه یا ابر نمناک تمیز نمائید

نکته: در صورت نیاز به بندکشی نشدن بین سنگ ها از ملات های رنگی و یا خمیر بند کشی بوسیله دست از جلوی سطح محصول استفاده نمائید.

این روش برای مناطق مرطوب که بارندگی در آنها زیاد است و همچنین نما های بیرون ساختمان و دیوارهای آجری بدون پوشش سیمان کاری توصیه می گردد.

روش دوم) نصب سنگ آنتیک نما (آنتیک و بادبر) به روش چسب کاشی:

جهت نصب با این روش ابتدا باید سطح آجر و یا بلوک دیوار را با استفاده از سیمان کاری مسطح نمود ، سپس با استفاده از کاردک آجدار مخصوص نصب کاشی چسب را روی دیوار و پشت محصول بمالید و عمل نصب را با دقت انجام دهید. معمولاً با توجه به چسب مصرفی تا نیم ساعت امکان جابجایی و تغییرات می باشد . بهتر است از چسب های پودری که زمان مصرف با مقدار مشخص آب تبدیل به خمیر می شوند استفاده نمود تا بالاترین استحکام ایجاد گردد.

توجه: مناسب برای نصب سنگ در داخل ساختمان(جهت دکوراسیون و سبک بودن ساختمان) و مناطق کویری که بارندگی در آنها حداقل است. سنگ آنتیک

روش سوم)نصب سنگ های دکوراتیو و آنتیک سمنت پلاست بوسیله پیچ رول پلاک

میتوان بست هایی بمنظور خشک نصب کردن (پیچ رول پلاک) بنا به درخواست مشتری روی محصولات نمای آنتیک سمنت پلاست در هنگام تولید ایجاد نمود تا مصرف کنندگان جهت نصب آسان و سریع و عدم کثیف شدن سطح محصول و ... از آنها استفاده نموده و به بدنه دیوار ساختمان پیچ نمایند.

توجه: این روش برای نصب در داخل ساختمان و یا نمای بیرون ساختمان در مناطق کویری کاربرد دارد.



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

وقتی بحث تزیین و دکور کردن دیوارهای داخلی و خارجی به میان می آید خواسته یا ناخواسته اولین گزینه ای که خیلی خودنمایی می کنند سنگ مصنوعی و دکوراتیو هستند. سنگ های تزیینی به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند که در زبان عامیانه به سنگ های طبیعی، سنگ آنتیک و به سنگ مصنوعی ، سنگ دکوراتیو گفته میشود.

البته درست است که همیشه میگویند همه چیز طبیعی اش خوب است ولی در این یک مورد باید کمی استثناء قائل شد چون سنگ های دکوراتیو یا سنگ مصنوعی بخاطر قیمت مناسب، تنوع طرح و اندازه و وزن کمتر، طرفداران بیشتری نسبت به سنگ های طبیعی آنتیک دارند.

پس از نصب سنگ ها روی دیوار عملا تشخیص اینکه روی دیوار مورد نظر سنگ آنتیک کار شده است یا سنگ مصنوعی برای بیننده عادی عملا کاری غیرممکن است و فوت کوزه گری خود را میخواهد که فقط فروشندگان و نصابان این سنگ های زیبا از آن مطلع هستند. همین نکته باعث شده که مردم از سنگ های مصنوعی دکوراتیو استقبال بیشتری داشته باشند،

از آنجا که سنگ های تزیینی را در بخش های مختلف دکوراسیون داخلی می توان مورد استفاده قرار داد تصمیم گرفتیم تا چند نمونه مدل را که در آنها از سنگ های آنتیک و سنگ مصنوعی بهره برده شده است را در اینجا با شما به اشتراک بگذاریم.



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

1) مساحت سنگ: طول و ارتفاع ناحیه موردنظر را در هم ضرب کنید.

2) الگوی دلخواه : طراحی الگوی موردنظر سنگ مصنوعی چند تکه توسط چینش سنگهای نصب نشده در کنار هم قبل از شروع پروژه بسیار مفید خواهد بود،  به این صورت به یک طرح متعادل از شکل ها اندازه ها و رنگ های گوناگون سنگ خواهید رسید.

3) سنگ مصنوعی  قابليت نصب روي ديوارآجري ، كاشي ، سطوح بتني ، ام دي اف(نئوپان) و پانل هاي گچي را دارد.

جهت نصب بر روي ديوارهاي گچي و سطوح رنگ شده (پلاستیکی و روغنی) توصيه مي گردد ابتدا سطح گچ را تيشه اي و بوسيله  رزين هاي اكريليك ( رقيق شده با آب به نسبت نصف به نصف يا چسب بتن با قلم مو) سخت نموده و پس از خشك شدن سطح گچ اقدام به نصب سنگ نمائيد. (براي نصب بر روي كناف مانند گچ سطح را ابتدا بوسيله رزين سخت نماييد).

درصورت نصب بر روي نئوپان و يا ام دي اف توصيه مي گردد قبل از نصب سنگها سطح مورد نظر را خش دار كرده و با استفاده از رابيتس و يا توري مرغي سطح مربوطه را مسلح نموده تا درگيري چسب مورد استفاده با سنگ و سطح بيشتر و مستحكمتر باشد.

جهت اجراي چسبي بر روي كاشي قبل از نصب ، سطح را تيشه اي كرده و جهت اجراي دوغابي نسبت به كندن كاشي ها و رسيدن به ملات پشت اقدام گردد.

4) نصب و چسباندن سنگ مصنوعی : بهسا استون به دو روش دوغابي و چسبي قابليت نصب بر روي سطح را دارد که بمنظور تميز اجرا شدن آن توصيه می گردد از روش چسبی (بوسيله چسب مخصوص و يا چسب کاشی مرغوب) استفاده گردد.

همیشه هنگامی که سنگ را در جای خود می فشارید تکانهای آرامی به دست خود بدهید تا سنگ با جابجایی های کوچک به طرفین در جای خود محکم تر شود. با استفاده از ماله ملات اضافه را پاک کنید.

روش چسبی:

سطح بايد كاملا صاف بوده و فاقد هرگونه ناهمواري زياد باشد(درصورت لزوم بايد يك دست پلاستر سيمان اجرا شود وسطح را شمشه كش نمود).

برای سنگ های چند تکه،  ابتدا سطح مورد نظر(غير از مصنوعات چوبي) و پشت سنگ ها را با آب خيس نموده و پس از كشيدن چسب بر روي سطح با ماله شياردار يا كاردك شياردار ، سنگ ها را با چيدمان دلخواه و بارعايت خط تراز ، در محل مربوطه نصب نمائيد .

برای سنگ مصنوعی  یک تکه،  ابتدا بوسیله شلنگ تراز و ریسمان رنگی با توجه به ارتفاع سنگ، خطوط موازی در ارتفاع سطح مورد نظر مشخص نمایید.

در مرحله بعد بترتیب از پایین به بالاپشت سنگ ها را بوسیله چسب و ماله آجدار با چسب پرکرده و بترتیب روی دیوار قرار داده و با فشار دست و ضربه چکش پلاستیکی در جای خود محکم می کنیم.

برای اینکه سنگ ها در ردیف های بالا و پایین با هم همپوشانی داشته باشند و درز سنگ ها در یک ردیف قرار نگیرد ردیف دوم را با یک سنگ نیمه بریده شده با سنگ فرز گردبر شروع می کنیم.

روش دوغاب کاری پشت محصول :

روش دیگر نصب سنگ مصنوعی  به روش دوغاب کاری و ریختن بتن (ملات) در پشت محصول همانندسنگهای طبیعی می باشد.سنگ های سمنت پلاست را مستقیما" روی سطح هر دیوار آجری تمیز(آب بندی نشده ،بدون رنگ و زیر سازی نشده )  بلوک های بتنی  و یا هر سطح نبایی می توانید نصب نمائید .ملات جهت نصب را با نصبت یک به یک از سیمان و ماسه بسازید و بهتر است در این ملات از چسب های پودری سنگ و کاشی نیز استفاده گردد. مقداری خمیر ملات را در پشت محصول ریخته و در جای خودقرار دهید و با تکان هاب آرام و فشار، سنگ را در جای خود  محکم کنید .

5)    تنظیم اندازه و شکل سنگ ها: بندکشی: بعد از نصب سنگها، اتصالات و فضای بین سنگها را بوسیله کیسه بندکشی پر از ملات کنید. پرداخت ملات کشی همیشه بخش پر کار نصب سنگ است. پس از حدود 30 تا 60 دقیقه و هنگامی که ملات خشک شد، لکه های ملات با استفاده از یک ماهوت پاک کن یا برس خشک و سفت از بین خواهد رفت. هنگام ایجاد یک بندکشی تورفته سنتی، از یک چوب یا ابزار دیگر استفاده کنید هنگامی که بندکشی نمدار است از برس استفاده نکنید چون این کار باعث لکه دار شدن همیشگی سنگ مصنوعی می شود.



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

معرفی سنگ‌ آنتیک و ایده پدید آمدن آنها

سنگ آنتیک از قرار دادن قطعات شکسته سنگ و خرده سنگ کنار هم (ضایعات و باطله‌های سنگ‌های تراورتن) و چسباندن آنها با ملات‌هایی که پایه زرینی دارند تولید می‌شوند و به عبارتی از مجموع و ترکیب باطله‌ها و ضایعات سنگ‌های تزیینی تراورتن با مواد افزاینده مختصر دیگر به‌دست می‌آیند. ایده پدید آمدن سنگ‌ آنتیک از آنجا شکل گرفت که طراحان و آرشیتکت‌ها به‌منظور هر چه زیباتر کردن فضاها اعم از فضاهای بیرونی و درونی ساختمان‌ها و کف‌پوش‌ها و محوطه‌سازی‌های بیرونی نیاز به سنگ‌هایی با فاکتورهای مورد نظر خویش را احساس می‌کردند به‌علاوه پیشرفت صنعت ساختمان و سلیقه‌های مختلف این نیاز را بیان می‌کرد که سنگ‌هایی با طرح‌های مختلف و فاکتورهای فیزیکی و مکانیکی با کیفیت بالا و قیمت مناسب باید در دسترس باشد.

انسان از زمان‌های دور سنگریزه‌ها را جمع می‌کرد و از آنها ابزار می‌ساخت، او از آنها مهره درست می‌کرد و رنگ می‌زد تا زینت تن او شود. 8 هزار سال قبل از میلاد مردم منطقه‌ای که اکنون فرانسه و اسپانیا نامیده می‌شوند با اجرای رنگ قرمز روی سنگریزه‌ها، نقطه‌گذاری و خطوط موجدار آنها را تزیین می‌کردند. اولین نمونه‌های شناخته شده کاربرد موزائیک از سنگریزه‌ها متعلق به قرن هشتم قبل از میلاد و در آسیای صغیر است.

در قرن سوم قبل از میلاد یونانی‌ها سنگفرش‌های موزائیکی وسیعی از سنگریزه‌های تیره رنگ با انتقال تدریجی بسیار ظریف به سمت رنگ روشن ساختند. موزائیک‌های مقدونیه به درجه اوج صنعت خود رسیدند، آنها با ساروج کردن تکه‌های باریکی از سرب خط فاصل تندیس‌ها را طراحی می‌کردند و به آنها استحکام می‌بخشیدند.

سنگ‌ آنتیک در موزائیک‌های قدیمی چینی‌ها آمیخته‌ای از نقش‌های هندسی و نقشمایه‌های گل و گیاه بود و اغلب با کاشی‌های سقف طرح‌ریزی می‌شد. در مقابل موزائیک‌های پرتغالی‌ها به‌طور معمول برجسته و انتزاعی بود. سنگفرش‌های موزائیکی اسپانیا بیشتر پالوده شده و با سنگریزه‌های خاکستری، سفید و ارغوانی انواع طرح‌های هندسی را خلق کرده‌اند. در بعضی از فرهنگ‌ها سنگ علاوه بر جنبه کاربردی و تزئین اهمیت معنوی نیز دارد، در باغ‌های ژاپن، سنگ‌ها بنیاد و روح باغ به‌شمار می‌روند و در باور آنها سنگ پناهگاه خیابان است. اغلب سنگ‌های ویژه را در محل وسیعی از شن و ماسه قرار می‌دهند که به زیبایی شیار کشیده شده است تا به اجناس آرامش و تعادل کامل دست دهد. کاهن‌های بودایی زن در مراسم تمرکز روزانه خود در اینکار مشارکت کرده و طرح‌های سنتی را شن‌کشی می‌کنند که در طول قرن‌ها تکامل یافته است. به‌طور کلی از اوایل قرن بیستم پیشرفت‌های عملی به حدی رسید که انسان قادر گشته سنگ‌های آنتیک و مصنوعی را در آزمایشگاه تولید کند هر چند که قیمت و هزینه‌های تولید آن بسیار گران است.

معمولا در هنگام استخراج معادن تراورتن به‌ویژه در مواقعی که سنگ دارای کیلواژ، درزه و شکاف و شکستگی باشد و درزه‌های موجود در سنگ به‌یکدیگر نزدیک باشند مقدار زیادی و حدود 20 درصد ضایعات به‌صورت سنگ لاشه ایجاد می‌شود که این مواد به‌عنوان محصولات جانبی معدن به‌حساب می‌آیند. البته تولید و ایجاد ضایعات از طریق دیگر هم صورت می‌گیرد و آن کارخانه‌های فرآوری سنگ تزیینی تراورتن است که با توجه به تناژ و وزن یک تن سنگ تراورتن ورودی به کارخانه فرآوری جهت برش و تهیه پلاک حدود 35 درصد آن به‌عنوان ضایعات در نظر گرفته می‌شود و به‌طور کلی در کارخانه‌های سنگ ابعاد سنگ زیر 10 سانتی‌متر به‌عنوان باطله در نظر گرفته می‌شوند. 25 درصد از باطله‌های معادن سنگ ایران بازیافت می‌شوند که باطله حاصل از معادن سنگ ایران دو برابر استاندارد جهانی است. سنگ‌ آنتیک  بیشترین حجم باطله مربوط به معادن سنگ گرانیت است.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

1. مواد مصرف شده در سنگ مصنوعی چیست؟سنگدانه هاي طبيعي عمل آوري شده، نوع خاصي از سيمان، مواد شيميايي و پليمري و رنگدانه هاي معدني مواد تشكيل دهنده سمنت پلاست مي باشد.

2. رنگ هاي بكار رفته روي محصولات چه کیفیتی دارد؟تمامي رنگ هاي بكار رفته منشا معدني و طبيعي دارند و بصورت كاملا عمقي مي باشد و در مغز محصولات وجود دارند اين رنگ ها كاملا مقاوم در برابر نور خورشيد و عوامل جوي مي باشند.

3. ایا میتوان روی سنگ مصنوعی برشکاری و سوراخ کاری انجام داد؟برش و سوراخ كاري همانند سنگ هاي طبيعي توسط صفحه گرانيت بر و مته الماس امكان پذير مي باشد و در مراحل انجام اين عمليات هيچ گونه پريدگي و لغزش وجود ندارد.

4. روش نصب سنگ های مصنوعی سمنت پلاست روی دیوار یا کف چگونه است؟هيچ گونه شرايط و تخصص خاصي براي نصب اين سنگها وجود ندارد و كاملا شبيه به نصب سنگ طبيعي است و با روش هاي معمول شامل دوغاب ريزي و چسب كاشي انجام مي شود

5. درمقایسه با سنگ های طبیعی قدرت چسبندگی سنگ های مصنوعی روی سطح عمودی چگونه است؟بسياري از سنگ هاي طبيعي بعلت منشا آهگي قدرت چسبندگي بسيار پاييني دارند و اصطلاحا بدون اسكوپ قابل نصب نمي باشند و همچنين سراميكي ها نيز بخاطر منشا رس، قدرت چسبندگي ضعيفي دارند اما در مورد سنگهاي مصنوعی سمنت پلاست بخاطر وجود مواد معدني و طبيعي و سيمان قدرت چسبندگي به دوغاب سيمان و چسب فوق العاده بالا مي باشد.

6. کیفیت چسبندگی  و استقامت سنگ مصنوعی در شرایط جوی خیلی سرد  چگونه است؟يخبندان و ذوب يخ در مناطق سردسير عموما باعث ترك هاي موئينه و شكست و تخريب روي سنگهاي طبيعي مي شود؛ در نتيجه نصب سنگ طبيعي نما در مناطق سردسير عموما توصيه نمي شود اما در محصولات سمنت پلاست بعلت مقاومت دمايي بالا و تحمل يخبندان براحتي مي تواند در مناطق سردسير جايگزين سنگ هاي طبيعي شود.

7. لیز و لغزندگی یا استکاک مطلوب تردد سنگ فرش های سمنت پلاست در مقایسه با سرامیک چگونه است؟سراميكها داري لعاب ضد آب مي باشد در نتيجه سطح بسيار لغزنده اي دارند و در مكان هاي مرطوب بايد كاملا با احتياط تردد شود در صورتي كه بعلت نفوذ آب 3% در سمنت پلاست، در شرايط مرطوب اصطکاک ايجاد مي شود و جلوي لغزنده بودن سطح محصول را مي گيرد.

8. آيا براي استفاده از سنگ مصنوعی در نماي بيرون ساختمان نياز به پوشش هاي رزين و لاك جهت غير قابل نفوذ كردن سنگ مي باشد؟در استفاده از سنگهاي طبيعي تراورتن و آنتيك در نماهاي بيروني ساختمان جهت غير قابل نفوذ كردن رطوبت و عدم ايجاد تيرگي در سطح سنگ از پوشش هاي رزين و لاك بي رنگ استفاده مي شود اما در سمنت پلاست بعلت نفوذ بسيار پايينتر از سنگ هاي فوق، هيچ نيازي به اجراي پوشش و لاك نمي باشد.

9. وزن سنگ هاي سمنت پلاست نسبت به سنگهاي طبيعي چقدر است؟وزن مخصوص سمنت پلاست 2200 كيلوگرم در هر مترمكعب و سنگ هاي طبيعي عمدتا 2700 كيلوگرم در هر مترمكعب مي باشد كه نشان دهنده سبك تر بودن در مقايسه با سنگهاي طبيعي مي باشد

10. در چه بخشي از ساختمان نمي توان از سنگ مصنوعی استفاده نمود؟در مناطقي با رطوبت دائمي همانند استخر و حمام استفاده از سنگ توصيه نمي شود در سنگهاي طبيعي تحت تاثير رطوبت دائمي مواد معدني بسطح كشيده مي شوند و اين پديده بصورت شوره زدگي روي سطح سنگ بروز مي كند كه اين مورد در سنگهاي سمنت پلاست نيز بشدت صادق مي باشد و معمولا در چنين مناطقي استفاده از سراميك ها بعلت لعاب ضد آب توصيه شده است.

11. بطور خلاصه سنگ های مصنوعی چه مزایای نسبت به سنگ های طبیعی دارد؟هزينه بمراتب ارزانتر، مقاومت دمايي بالا و امكان استفاده در مناطق سردسير، تنوع و رنگ بندي بالا و امكان تعريف رنگ، مقاومت نفوذ رطوبت بالاتر از بسياري از سنگ هاي طبيعي، نصب آسان و كم هزينه تر از سنگ هاي طبيعي بخشي از مزاياي استفاده از سنگ مصنوعی



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک از ترکیب مجدد سنگ‌های طبیعی با مواد فزاینده دیگر به‌دست می‌آیند که به آنها وزن کمتری داده و در نتیجه نصب آنها سریع‌تر می‌شود. برای آنکه بدانیم سنگ‌های مصنوعی از چه چیز ساخته شده‌اند به اختصار می‌توان گفت که این سنگ‌ها از ترکیب سیمان، رس‌ها، آگرگات‌های سنگ‌های ضایعاتی و خاک‌های سبک وزن ساخته می‌شوند. مواد به‌کار رفته در این سنگ‌ها تماماً کیفیتی مبتنی بر ملاحظات محیطی و انسانی دارند. رنگ‌دانه‌های اکسید آهن رنگ موردنظر را به این سنگ‌ها می‌دهد. ترکیبی که از این راه به دست می‌آید در قالب‌هایی ریخته می‌شود که دارای نقش و نگارهای سنگ‌های طبیعی می‌باشند و به این سنگ‌ها سیمایی کاملاً طبیعی می‌دهد.

از نظر قیمت، سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک به مراتب قیمتی کمتر از سنگ‌های طبیعی دارند، چرا که کارهای دشواری که روی سنگ طبیعی برای رساندن آن به بازار و قابل استفاده کردن آن انجام می‌شود در مورد سنگ‌های مصنوعی غیرضروری می‌نماید و دارای وزنی کمتر و ضخامتی کوچکتر هستند که به ما این اجازه را می‌دهد که سه برابر سنگ‌های طبیعی بتوانیم آنها را به‌کار گیریم. علاوه بر اینها مقاومت ساختاری آنها در فونداسیون‌های خاص توانایی تحمل بارهای زیاد را به آنها می‌دهد. سنگ‌های مصنوعی در واحد مترمربعی برای قطعات تخت به فروش می‌رسند و بسته‌بندی آنها در جعبه‌های چوبی دستی انجام می‌شود.

 مراحل تولید بلوک سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک

هر پلان تولیدی به سه بخش یا دپارتمان تقسیم می‌شود که خود به‌وسیله ماشین‌آلاتی که پروسه‌های خاص کاری را دارند تجهیز شده است.

مرحله اول: ساخت بلوک

1- ماشین‌ها و تجهیزاتی که ترکیبات مخلوط را تامین می‌کنند و آنها را برای پلان بعدی مهیا می‌سازند.

2- ماشین‌ها و تجهیزاتی برای مخلوط کردن ترکیبات و فرستادن آنها به خط ساخت بلوک

3- ماشین‌های ترکیب‌ کننده بلوک و به‌منظور فشرده کردن و فشار و لرزش تحت شرایط خلاء

مرحله دوم: بریدن بلوک‌ها در ابعاد Slab

ماشین‌ها و تجهیزاتی برای برش بلوک‌ها به اسلب‌ها

مرحله سوم: فرآیندهای اسلب (پرداخت Slab)

خطوط پیوسته و ماشین‌آلاتی برای پرداخت اسلب‌ها (کالیبره کردن، پولیش، اندازه کردن و ابزارکاری)

در پایان این خط تولید، مرحله بسته‌بندی اتوماتیک برای قطعات انجام می‌شود.

 تکنولوژی ساخت سنگ مصنوعی.

موادی که برای خط تولید سنگ‌های مصنوعی به‌کار می‌روند طوری انتخاب می‌شوند که برای کارهای داخلی و خارجی ساختمان چه در کف و چه در نما ایده‌آل باشد. تکنولوژی ترکیبی ویبره ـ پرس و نیز به‌کار بردن مواد طبیعی سنگ در ترکیب آن از جمله مرمرها، سنگ‌های کلسیتی، گرانیت‌ها و سنگ‌های سیلیسی به همراه سیمان و مقدار کمی آب خواصی به سنگ می‌دهد که 75% کیفیت خواص سنگ طبیعی را دارا باشد.

محصولات استاندارد آنهایی هستند که پس از تولید آماده نصب بوده و پارامترهای آنها تکمیل و ضخامت آنها کالیبره شده باشد و لبه‌هایش نیز ابزار خورده باشد. سنگ‌های طبیعی امروزه در مقابل فشار، نور، اشعه ماوراء بنفش و ناملایمات جوی به‌صورت بسیار کاملی مقاوم هستند. به‌علاوه محصولاتی هستند با نیاز به نگهداری کم و می‌توانند پس از نصب بارها ساب خورده و صددرصد مانند سنگ طبیعی رفتار نمایند. از دیگر خصوصیات این سنگ‌ها می‌توان به تک‌لایه بودن آنها اشاره کرد که در محیط خلاء فشرده و ویبره می‌شوند و ترکیب آنها شامل درصد بالایی از دانه‌های به‌هم پیوسته از ترکیب آگرگات‌های سنگ طبیعی است مانند مرمر، گرانیت، کوارتز، پروفیری، دیوریت که با سیمان پرتلند 25/5 کلاس 1 به‌هم می‌چسبند.

میزان آب ـ سیمان درحدود 5 و 30 است. پانل‌ها درجه‌بندی شده، تخت و در قسمت‌های لبه همانگونه که ما بخواهیم پخ خورده و طبق تلورانس‌های دیمانسیونی بوده و از لحاظ عکس‌العمل در برابر آتش در کلاس 5 می‌باشند. رنگ آنها چه در برابر نور طبیعی و چه در مقابل نور ماوراء بنفش تغییر نکرده و مات نمی‌شود.

 مواد خام موجود در ترکیب سنگ‌ها

مواد خام اصلی که در ترکیب سنگ مصنوعی به‌کار می‌روند عبارتند از:

آگرگات‌ها، منیرال‌های پرکننده، چسباننده‌ها، رنگ‌دانه‌ها، افزودنی‌ها.

آگرگات‌ها

مواد سنگی هستند که با عوامل چسبنده مخلوط شده و مخلوطی را می‌سازند که کاملاً فشرده می‌شود. آگرگات‌ها ممکن است آهکی باشند مانند مرمریت، دولومیت و دیگر سنگ‌های آهکی یا سیلیکاته باشند مانند گرانیت، پرفیری، کوارتز، بازالت، ماسه‌های سیلیکاتی، کوارتزیت و غیره.

آگرگات‌ها معمولاً به شکل دانه‌های ماسه در اندازه‌های مختلف به‌کار برده می‌شوند. آگرگات‌ها ممکن است از خردایش قطعات بزرگتر سنگی و یا از رسوبات ماسه‌ای به‌طور مستقیم به‌دست آیند.

انتخاب طبیعت، اندازه و دانه‌بندی آنها بستگی به سیمای سنگ و مشخصات فیزیکی و مکانیکی محصول دارد.

 خردایش و انتخاب آگرگات‌های آهکی

آگرگات‌های خشک ممکن است به اندازه‌های موردنیاز خرد شوند و در صنایع امروزی باید به ابعاد مناسب خرد شوند. مراحل تولید این قطعات همانطور که گفته شد در ابعادی که ماشین‌ها باید آنها را مخلوط کنند و بسته به اندازه سنگ‌های استفاده شده در پلان تولید دارد. پلان‌های "درون‌خانه‌ای" وقتی از مواد آهکی استفاده می‌کنند، به‌طور طبیعی با سنگ‌هایی تغذیه می‌شوند که ماکزیمم اندازه را داشته باشند. البته ابعاد بیش از 300 میلی‌متر نمی‌باشد که می‌توانند از مواد باطله به‌دست آیند. سنگ‌های کوارتز، کوارتزیت و گرانیت معمولاً باید به ابعاد 50-20 میلی‌متر خرد شوند...

 پودرها و مینرال‌های پرکننده

وقتی مینرال‌های پرکننده با رزین مخلوط شوند، چسب‌های "پایه‌رزینی" را شکل می‌دهد. آنها حاوی مواد معدنی و سنگی کاملاً خرد شده با جنس‌های متفاوت هستند. به‌طور طبیعی، کربنات‌های کلسیم برای سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک مورد استفاده قرار می‌گیرند که از آگرگات‌های آهکی که در ابعاد سیلیکا می‌باشند در ترکیب خود به‌کار گرفته و به‌وسیله آگرگات‌های سیلیکاتی شکل می‌گیرند. مینرال‌های پرکننده مانند آگرگات‌ها به‌طور وسیعی در ترکیب مواد خام به‌کار می‌روند.

 چسبانده‌ها

دارای ترکیبات ساختاری رزینی هستند که همراه با پرکننده‌ها برای چسباندن دانه‌ها به‌کار می‌روند و پس از سخت شدن، پرکننده‌ها و آگرگات‌ها را کاملاً به‌هم فیکس می‌نمایند و سنگی فشرده و مقاوم را به وجود می‌آورند.

رایج‌ترین چسب ارگانیکی که مورد استفاده قرار می‌گیرد "رزین پلیمری غیراشباع" با فرمولی بسیار مناسب برای تولید محصولات سنگ مصنوعی است. آنچه به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اورتوفتالیک رزین نیمه‌سختی با حداقل واکنش است. رزین‌های پلی‌استر محصولاتی با کاربرد زیاد هستند. به‌علت وجود اجزاء تکنیکی در آنها، آنها در مناطق با تکنولوژی بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. مانند اتومبیل‌سازی و علوم وابسته به ساختمان‌ها و صنایع ترکیبی. در تکنولوژی سنگ‌های مصنوعی به‌منظور تولید بلوک‌ها این اجازه داده می‌شود تا هم از چسب‌های ارگانیک (و رزین‌های ساختاری) و هم از چسباننده‌های غیرارگانیک (سیمان پرتلند) بدون هیچ تغییری در پلان تولید استفاده شود. البته هر چسباننده ویژگی‌های خاص خود را به محصول خواهد داد.

 رنگ‌دانه‌ها سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک

مخلوط می‌تواند رنگ‌های گوناگونی به‌وسیله اضافه کردن بعضی رنگ‌دانه‌ها داشته باشد. رنگ‌دانه‌ها نقش رهبری و هدایت‌کنندگی در پروسه ساخت را دارند، در واقع به‌همراه رنگ طبیعی و اندازه آگرگات‌ها آنها رنگ‌های جذاب و زیبایی را به‌وجود می‌آورند و رایج‌ترین رنگ‌دانه‌های مورد استفاده اکسیدهای فلزی پودر شده می‌باشند که می‌توان به‌سادگی آنها را تامین نمود و به‌عنوان رنگ‌های صنعتی در بازار وجود دارند. به‌دلیل ساختار شیمیایی ثابت این رنگ‌دانه‌ها این اکسیدهای فلزی به مرور زمان تغییر رنگ نمی‌دهند .

مقدار کمی از اکسیدها معمولاً بین 3 تا 5 کیلوگرم در هر مترمکعب برای رنگ کردن مخلوط سنگ مصنوعی به‌کار می‌رود.

 افزودنی‌ها

مواد مختلفی هستند که به مقاصد مختلف و به‌مقدار بسیار کم به مخلوط افزوده می‌شوند. کاتالیزیست‌ها و پروموترها برای سخت‌ کردن رزین به مخلوط اضافه می‌شوند که بین 1 تا 3 درصد ترکیب وزنی مخلوط‌اند.

نتیجه‌گیری و پیشنهادات

با عنایت به بلا‌استفاده بودن ضایعات در معادن و کارخانجات فرآوری و هزینه تولید سنگ‌های آنتیک که به‌مراتب از هزینه‌های تولید پلاک در سنگ‌های تزئینی کمتر می‌باشد پیشنهاد می‌گردد وزارت صنایع و معادن از اجرای طرح تاسیس کارگاه‌های تولید سنگ‌های آنتیک در جوار معادن و همچنین در جوار کارخانجات فرآوری سنگ (در جوار دپوی باطله) حمایت نماید از بابت 1- اشتغال 2- سودآوری 3- ارزش افزوده 4- استفاده بهینه از ضایعات



:: بازدید از این مطلب : 2685
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

تکنولوژی تولید سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک از سال 1960 در ایتالیا پدید آمد و در همان دهه اولین کارخانه تولید سنگ مصنوعی در این کشور شروع به فعالیت کرد. ایده ی پدید آمدن سنگ مصنوعی از آنجا شکل گرفت که طراحان به منظور هر چه زیباتر کردن فضا ها اعم از فضا های درونی و بیرونی ساختمان ها و کف پوش ها و محوطه سازی های بیرونی نیاز به سنگ هایی با فاکتور های مورد نظر خویش را احساس می کردند.

پیشرفت صنعت ساختمان و سلیقه های مختلف نیاز به سنگ مصنوعی را بیان می کرد که سنگ هایی با طرح های مختلف و فاکتور های فیزیکی و مکانیکی، کیفیت بالا و قیمت مناسب باید در دسترس باشد. بدین ترتیب با رشد جمیعت جهان و متفاوت شدن سلیقه ها سنگ های طبیعی پاسخگوی این نیاز انسانی و سلیقه ای نبودند. لذا ترکیبات مواد برای ساخت سیمای جدید با زیبایی خاص و نمای یکدست و بدون تغییر در رنگ و طرح به کار گرفته شد. گرچه مواد اولیه تولید سنگ های مصنوعی از اجزای سنگ های طبیعی تهیه می شود ولی امکان تعیین رنگ و طرح مورد نظر با افزودن رنگدانه ها و رزین سمنت پلاست به کار بردن جنس های مختلف در سنگ های مصنوعی وجود دارد. امکان به کارگیری اجزای مختلف از جمله قطعات فلزی، دانه های فسیلی، قطعات سنگ های قیمتی در ساختار سنگ مصنوعی سبب هر چه زیباتر شدن و منحصر به فرد شدن طرح ها ومدل های سنگ مصنوعی است. همچنین سطوح مختلفی برای سنگ های مصنوعی می توان ایجاد کرد.

1. سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک چیست؟

سنگ های مصنوعی از ترکیب مجدد سنگ های طبیعی با مواد افزاینده دیگر به دست می آیند که به آن ها وزن کمتری داده و در نتیجه نصب آن ها سریع تر می شود. برای آنکه بدانیم سنگ های مصنوعی از چه چیز ساخته شده اند به اختصار می توان گفت که این سنگ ها از ترکیب سیمان، رس ها، آگرگات های سنگ های ضایعاتی و خاک های سبک وزن ساخته می شوند. مواد به کار رفته در تمامی این سنگ ها کیفیتی مبتنی بر ملاحظات محیطی و انسانی دارند. رنگ دانه های اکسید آهن رنگ مورد نظر را به این سنگ ها می دهد. ترکیبی که از این راه بدست می آید در قالب هایی ریخته می شود که دارای نقش و نگار های سنگ های طبیعی هستند و به این سنگ ها سیمایی کاملا طبیعی می دهد. از نظر قیمت، سنگ های مصنوعی به مراتب قیمتی کمتر از سنگ های طبیعی دارند، چرا که کار های دشواری که روی سنگ طبیعی برای رساندن آن به بازار و قابل استفاده کردن آن انجام می شود در مورد سنگ های مصنوعی غیرضروری می نماید و دارای وزنی کمتر و ضخامتی کوچکتر هستند که به ما این اجازه را می دهد که سه برابر سنگ های طبیعی بتوانیم آن ها را به کار گیریم. علاوه بر این ها مقاومت ساختاری آنها در فنداسیون های خاص توانایی تحمل بار های زیاد را به آن ها می دهد. سنگ های مصنوعی در واحد متر مربعی برای قطعات تخت به فروش می رسند و بسته بندی آن ها در جعبه های چوبی دستی انجام می شود.

وزن سنگ های مصنوعی بسته به مدل آن ها مختلف است و در رنج 15 کیلوگرم بر متر مربع در قطعات کوچک تا 37 کیلوگرم بر متر مربع در مدل های بزرگ قرارمی گیرد. رنگ سنگ های مصنوعی در گذر زمان از بین نمی رود چرا که رنگ این سنگ ها بخشی از ساختار سنگ شده و در زمانی که سنگ در حال قالب گیری بوده، ثابت شده است. تجربیات کاری نشان داده است که تغییر قابل مشاهده ای در رنگ این سنگ ها حتی پس از گذر زمان های طولانی و تحت شرایط آب و هوایی مختلف مثل تغییرات فصلی و بدی آب و هوا ایجاد نشده است. به منظور ایجاد تکرار در شکل های سنگ مصنوعی، هر مدل به تنهایی با استفاده از صد ها مدل متفاوت ساخته شده است. به علاوه به منظور تقویت تفاوت ها (که هیچ قطعه ای شبیه قطعه دیگر در نیاید) توجه ویژه ای به رنگ آمیزی شده است. سایه ها و ضد سایه ها به طور خاصی ترکیب شده اند که بر این اساس پس از کاربری سنگ مصنوعی تفاوتی با سنگ طبیعی که از آن ساخته شده نخواهد داشت، چون سنگ مصنوعی یک محصول سیمانی است، دارای عمر مفیدی است که دیگر محصولات ساخته شده از سیمان هم دارند و برای کارهای خارجی ساختمان مناسب است. معمولا سازنده ها این عمر مفید را تامین می کنند.

سنگ های مصنوعی به علت داشتن قابلیت تحمل گرمایی می توانند در ساخت فضای خارجی شومینه ها نیز مورد استفاده قرار گیرند. از آنجایی که مواد سازنده این سنگ ها دارای درصدی رس است، آن ها را در مواجهه با گرما مناسب ساخته است. به طور طبیعی این سنگ ها باید با ملات ها یا چسب ها به کار گرفته شوند.

2. تکنولوژی ساخت سنگ مصنوعی

موادی که برای خط تولید سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک به کار می روند طوری انتخاب می شوند که برای کار های داخلی و خارجی ساختمان چه در کف و چه در نما ایده آل باشد. تکنولوژی ترکیبی ویبره پرس و نیز به کار بردن مواد طبیعی سنگ در ترکیب آن از جمله مرمر ها، سنگ های کلسیتی، گرانیت ها، و سنگ های سیلیسی به همراه سیمان و مقدار کمی آب خواصی به سنگ می دهد که 75 درصد کیفیت خواص سنگ طبیعی را دارا باشد. محصولات استاندارد آن هایی هستند که پس از تولید آماده نصب بوده و پارامتر های آن ها تکمیل و ضخامت آن ها کالیبره شده باشد و لبه هایش نیز ابزار خورده باشد. سنگ های طبیعی امروزه در مقابل فشار، نور، اشعه ماورای بنفش و ناملایمات جوی به صورت بسیار کاملی مقاوم هستند، به علاوه محصولاتی هستند با نیاز به نگهداری کم و می توانند پس از نصب بار ها ساب خورده و صد در صد مانند سنگ طبیعی رفتار کنند. از دیگر خصوصیات این سنگ ها می توان به تک لایه بودن آن ها اشاره کرد که در محیط خلا فشرده و ویبره می شوند و ترکیب آن ها شامل درصد بالایی از دانه های بهم پیوسته از ترکیب آگرگات های سنگ طبیعی است مانند مرمر، گرانیت، کوارتز، پروفیری، دیوریت، که با سیمان پرتلند 25/5 کلاس یک به هم می چسبند. میزان آب به سیمان در حدود 5 و 30 است. پانل ها درجه بندی شده، تخت و در قسمت های لبه همان گونه که ما بخواهیم پخ خورده و طبق تلورانس های دیمانسیونی بوده و از لحاظ عکس العمل در برابر آتش در کلاس 5 هستند ، رنگ آن ها چه در برابر نور طبیعی و چه در مقابل نور ماورای بنفش تغییر نکرده و مات نمی شود.

تکنولوژی تولید سنگ مصنوعی با به کارگیری حداکثر مواد طبیعی و ترکیب افزودنی های مدرن شیمیایی این اجازه را به ما می دهد تا محصولات را طبق سفارش و خصوصیت مورد نظر مصرف کننده تولید کنیم. به همین ترتیب قدرت دکورسازی هر مکان داخلی یا خارجی ساختمان را با حداقل زمان و کمترین هزینه می توانیم به انجام برسانیم، با این مزیت که زیبایی طبیعی مواد را حفظ کرده ایم. ساختار ها، رنگ ها و الگو های بسیار متنوع و طبیعی این محصولات از نظر طراحان و ساختمان سازان جالب و مورد توجه است. طبیعی بودن مواد به کار رفته هرگونه نیاز به افزودنی های خارجی جهت نگهداری از آنها را مرتفع ساخته است. همچنین آسانی در نصب و استفاده نیز از دیگر ویژگی های این سنگ ها است. تکنولوژی تولید این محصولات با ترکیب سیمان های کیفیت بالا، عمر مفید استفاده از محصولات را تا 30 سال تضمین می کند. همچنین مزایایی از قبیل ضدیخ بودن، ضد صدا بودن، ضد آتش و جاذب انرژی بودن از دیگر خصوصیات سنگ های مصنوعی است.

از دیگر اطلاعات تکنولوژیک می توان به ضخامت این سنگ ها اشاره کرد. این سنگ ها از رنج سه چهارم تا 5/2 اینچ تولید می شوند و میانگین ضخامت آنها معمولا 5/1 اینچ است. بنابراین محدودیت برش در این سنگ ها وجود ندارد و به هر ضخامت مورد نظری می توانند قالب گیری شوند. به همین ترتیب وزن این محصولات بین 8 تا 10 پوند در هر فوت مربع متغیر است. رنگ سنگ های طبیعی از رنگدانه های اکسید آهن تامین می شود. تکنولوژی رنگ کردن شامل دو پروسه است. رنگ زمینه به هر سنگ افزوده می شود از طریق پاشیدن ترکیب مخصوص حاوی رنگ های اکسید آهن قبل از اینکه سنگ قالب گیری شود و سپس رنگ نمای سنگ روی آن پاشیده می شود. بدین ترتیب تغییر رنگی در سنگ در طول سالیان و در مواجهه با آب و هوای مختلف ایجاد نخواهد شد.

از نظر دوام سنگ های مصنوعی می توان به مقاومت فشاری آنها تا 4000 psi اشاره کرد. تست های آزمایشگاهی مخصوص نشان داده که هیچ گونه تخریب یا تغییری در ساختار سنگ پس از 30 روز شرایط تحت انجماد بین 0 تا 5 درجه فارنهایت و سپس چرخه ای بین 70 تا 75 درجه فارنهایت رخ نداده است.

3. تعاریف سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک

سنگ های مصنوعی یا ترکیبات سنگی دارای، چگالی بالایی هستند که تحت خلا فابریک شده و ترکیبی ازمواد سنگی طبیعی مختلف با یکدیگر به وسیله چسب های ساختاری هستند. وزن ترکیبات سنگ بین 91 تا 96 درصد وزن کل سنگ را تشکیل می دهد. وزن مخصوص آگرگات ها 2700 است.

بسته به طبیعت مواد به کار رفته در سنگ در هر ترکیب، سنگ های مصنوعی می توانند به طریق زیر تعریف شوند:

- سنگ های مرمریتی: که حاوی سنگ مرمر و دیگر سنگ های آهکی است.

- سنگ های گرانیتی: که ترکیبی از کوارتز، کوارتزیت، سیلیکا، گرانیت، پروفیری و دیگر سنگ های سیلیکاته هستند.

دیگر مواد سنگی مانند اسلیت، دولومیت، سرپانتین و غیره نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. انتخاب مواد سنگی بستگی به سیمای نهایی محصول تولید شده دارد.

تکنولوژی سنگ مصنوعی

سیستم تولید سنگ مصنوعی دارای تکنولوژی انحصاری است که فشرده سازی تحت شرایط خلا و ایجاد فشار و لرزش است که این امکان را می دهد تا با ترکیبات خشک مواد مخلوط شده شکل گرفته و به سنگ ترکیبی با کیفیت بسیار بالایی تبدیل شود. سنگ مصنوعی می تواند مستقیما به اسلب هایی با ابعاد و ضخامت های متفاوت تبدیل شود و یا به بلوک هایی با مکعب هایی مختلف که بعدا بریده شده و به ضخامت های متفاوت درآید.

مشخصات عمده در پروسه تولید سنگ مصنوعی عبارتند از:

- امکان استفاده از مقدار صحیح ترکیبات در مخلوط برای فشرده سازی.

- عدم وجود هوا در ترکیبات فشرده شده در خلال فاز فشرده سازی.

- عملیات ترکیبی فشرده سازی و ویبره مواد تحت شرایط خلا.

سیستم و ترکیبات مخلوط

مخلوط حاوی آگرگات های سنگ است که توسط مواد چسبنده به هم می چسبند. ترکیبات مواد چسبنده باید به مقدار مناسب به کار گرفته شود. به همین ترتیب مقدار بهینه ای بین مواد چسبنده و آگرگات ها وجود خواهد داشت. در چسباننده های رزینی، مقدار بهینه توسط مقادیر رزین مورد نیاز برای اتصال دادن مقادیر اجزای موجود در مخلوط تعیین می شود. مواد رزینی این امکان را می یابند که با دانه های پودر مینرال با نرخ حجمی 57/43 ترکیب شوند.

در ترکیب، مواد و آگرگات های دارای وزن مخصوص به خود هستند. مواد رزینی دارای وزن کمتری بوده و درتعامل با آگرگات ها این اجازه را می دهد تا در نقطه بهینه منحنی دانه بندی قرارگیرند. برای مثال سنگ هایی که با آگرگات های یک درصد تا 4 میلی متر ساخته می شوند، نرخ مواد سنگ آنها می تواند 16/0 باشد.

به عنوان یک قانون، مخلوط هایی که با این نرخ ترکیبی ساخته می شوند باید خشک، غیر سیال و بی مرز باشند که این دشواری استفاده از ماشین آلات معمولی را به همراه خواهد داشت.

فشرده سازی کامل این مخلوط خشک بهترین کیفیت را برای محصول نهایی ما ایجاد خواهد کرد .

کیفیت محصول سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک

عملیات مخلوط سازی تحت خلاء همراه با فشار و ویبره، برای آگرگات ها این امکان را می دهد که بسیار نزدیک به هم قرار گرفته و بهترین آرایش مواد جامد مخلوط را داشته باشند. بنابراین مقدار مواد چسباننده که آگرگات ها را در بر می گیرد بسیار کاهش می یابد و این عاملی است که مشخصات تکنیکی سنگ را بهبود می بخشد. فرآیند فشرده سازی تحت خلا هرگونه فضای ماکروسکوپی در مخلوط را به فضای میکروسکوپی که توسط چسباننده ها پر خواهد شد تبدیل می کند و جذب آب را به 2 درصد وزنی کاهش می دهد. مقادیر و اندازه های درستی که در ترکیب مواد رعایت می شود از هرگونه جدایش و ترک های ریز احتمالی موجود در سنگ جلوگیری می کند. سیستم تولید سنگ های مصنوعی این امکان را می دهد تا سنگ های آذرین همگن ایزوتروپ ثابتی از لحاظ فیزیکی و سیماهای مکانیکی داشته باشند. این سنگ ها می توانند مقاومت ساختاری بیش از 60 را داشته باشند.

مواد خام موجود در ترکیب سنگ ها

مواد خام اصلی که در ترکیب سنگ مصنوعی به کار می رود عبارتند از:

آگرگات ها، مینرال های پرکننده، چسباننده ها، افزودنی های بتن ،رنگدانه ها، افزودنی ها و رزین سنگ مصنوعی .

آگرگات ها:

مواد سنگی هستند که با عوامل چسبنده مخلوط شده و مخلوطی را می سازند که کاملا فشرده می شود.

آگرگات ها ممکن است آهکی باشند مانند مرمریت، دولومیت، و دیگر سنگ های آهکی یا سیلیکاته باشند مانند گرانیت، پرفیری، کوارتز، بازالت، ماسه های سیلیکاتی، کوارتزیت و غیره. آگرگات ها معمولا به شکل دانه های ماسه در اندازه های مختلف به کار برده می شوند. آگرگات ها ممکن است از خردایش قطعات بزرگتر سنگی و یا از روسوبات ماسه ای به طور مستقیم به دست آیند. انتخاب طبیعت، اندازه و دانه بندی آن ها بستگی به سیمای سنگ و مشخصات فیزیکی و مکانیکی محصول دارد.



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1395 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد